Prawidłowa pozycja siedząca

Krzesła Falto dzięki swojej wyjątkowej konstrukcji, ruchomym siedziskom oraz oparciom ułatwiają przyjęcie prawidłowej wyprostowanej pozycji ciała.

Ponieważ nic nie dzieje się automatycznie i bez naszego świadomego zaangażowania ważne jest, aby zwrócić szczególną uwagę na następujące uwagi:

  1. Nogi powinny być rozstawione szeroko minimum na szerokość bioder. Stawy biodrowe powinny być, co najmniej na wysokości kolan (lepiej kilka centymetrów powyżej). Stopy lekko rozwarte na zewnątrz. Ważne jest, aby celem uzyskania maksymalnej dynamiki siedzenia jedną z nóg naprzemiennie podciągać i prostować.
  2. Miednica porusza się do przodu, co oznacza, że pochyla (obraca) się wokół osi stawów biodrowych.
  3. Klatka piersiowa unosi się do góry (wypinamy piersi), co w połączeniu z ruchem przodopochylenia miednicy sprawia, że rozciągamy mięśnie brzucha i uzyskuje on dodatkową wolną przestrzeń. Odbarcza tym samym przeponę ułatwiając oddychanie.
  4. Powinniśmy świadomie pamiętać o prawidłowym oddychaniu torem przeponowym i dla tego nie napinać mięśni brzucha.
  5. Staramy się utrzymać wysoko głowę, ale tak, aby nie zadzierać do góry podbródka patrząc na wprost.
  6. Nie unosimy do góry ramion. Staramy się, aby swobodnie zwisały (parkowały) one na naszej klatce piersiowej.